Jak działa public relations?

Public relations – wprowadzenie do zagadnienia, cz. 2

W tej części kontynuujemy prezentację tego, czym jest public relations (PR), a konkretnie wtymieniami dalej działania, jakie są podejmowane w ramach budowania określonego wizerunku firmy.

Organizowanie imprez

Jest to działanie, które może się bardzo opłacić każdej organizacji. Bardziej nieformalne wydarzenie może obejmować dzień na jakiej imprezie sportowej, np. meczu piłki nożnej, lub krótki wypad zagranicę, w którym klienci biorą udział na koszt firmy. Oczywiście, takie działania wymierzone są jedynie do najbardziej wartościowych klientów lub też takich, dla których udział w danym wydarzeniu ma być dla niego nagrodą, niekoniecznie w konkursie. Może to być także wyrazem uznania dla jego konkretnego osiągnięcia czy postawy, co jest doskonałym sygnałem dla rzeszy pozostałych klientów, a także działaniem, które zwykle zdobywa duży rozgłos i poklask.

Sponsoring oraz darowizny na cele charytatywne

Sponsoring to narzędzie polegające na tym, iż organizacja płaci za powiązanie ich produktu lub usługi z konkretnym działaniem lub wydarzeniem. I tak, organizacje (duże marki) najczęściej sponsorują wydarzenia sportowe, takie jak igrzyska olimpijskie, ale również pojedyncze gwiazdy sportu. Dzięki temu, jako sponsorzy zyskują ekspozycję, a także dopasowują swój produkt lub usługę do atrybutów danego sportu, celebryty lub medium.

Wiele firm (często tych nastawionych na zysk) przekazuje także darowizny na cele charytatywne, które często są nagłaśniane przez media, dzięki któremu również docierają ze swoim upragnionym komunikatem do szerokiego grona odbiorców.

Wizyty w siedzibie firmy

Warto wspomnieć, że wydarzeniem może być również impreza firmowa, która jest wykorzystywana do przyciągania publiczności zarówno w sposób formalny, jak i nieformalny. Oficjalne wydarzenie firmowe może na przykład obejmować zaproszenie przez producenta pracowników wszystkich swoich licznych dystrybutorów do odwiedzenia zakładu produkcyjnego.

Z kolei w przypadku wizyty np. w fabryce lojalnych klientów lub dziennikarzy mogą oni na własne oczy przekonać się, co kryje się za danym produktem i co naprawdę dzieje się za zamkniętymi drzwiami.

Imprezy obliczone na rozgłos, tzw. publicity events

Ten typ imprez zaliczany jest to tzw. marketingu partyzanckiego. W tym przypadku organizacja skorzysta z okazji, aby wykorzystać konkretny moment, aby przyciągnąć uwagę publiczną w jakiś nieoczekiwany sposób.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.